HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Adóbevallás-adóvisszaigénylés

2015.04.03. 04:04 Akimboteen

Hajnali 3:21. Ó igen, nekem épp most támadt kedvem blogolni. Mivel késő éjjel-hajnal van, ilyenkor kicsit több gondolatom van mint kéne, szóval lehet ez a poszt hosszabb lesz a kelleténél, de igyekszem a lehető leg lényegre-törőbb lenni. Éppen ezért egyből az adóbevallás és visszaigénylés témájával kezdem.

Én épp ma igényeltem vissza az adómat, mert a Lohnzettel azalatt a négy nap alatt dolgozódott fel, vagy érkezett meg a finanzamtba, ami alatt én Mo.-on voltam.

Mint korábban írtam, először online regisztráltam a finanzonline-on, ahol rögtön ott van, hogy erstanmeldung vagy mi, amivel regisztráltam és aztán postán kaptam egy sárga lapot/értesítőt, hogy a legközelebbi postán személyesen felvehetem a papírom-ami egy halvány ég-kék boríték benne a "Teilnehmer-Identifikation; Benutzer-Identifikation;PIN"-emmel, amit online belépésnél kell használni. A pinkódot egyébként rögtön meg kell/lehet változtatni. (8-12 karakterű szám és betűből álló jelszó)

Az első fontos dolog amit ki kell tölteni: Eingaben--> Anträge--> Grunddaten

Itt rendre kitöltjük az adatainkkal, és főleg a bankszámlánkat hibátlanul bepötyögni.

Ha ez megvan akkor lecsekkolhatjuk, hogy megérkezett-e a Lohnzettel. Abfragen-->Steuerakt: és a hiányzó négyzetbe beírjuk a bevallásköteles évet (most 2014).

Ha itt még nincs semmi, akkor még várnunk kell. Alapjáraton február végéig megküldik a munkáltatók az igazolást az adóhivatalnak, de szerintem aki elsőként regisztrál, annak késhet ez a procedúra.

Ha megérkezett akkor látni fogjuk a munkáltatónkat és hogy mennyit pénzt kerestünk.

És ezután már jöhet is az adó-visszatérítés: "Arbeitnehmerveranlagung" Ez a Haubtseitén van kb. az oldal közepe felé.

Erre rákattintva felkínálja a lehetőséget, hogy modular vagy analóg módon töltjük ki, igazából mindkettő ugyanaz, csak a nézet más. Az egyiknél végig kell pötyögnöd az egészen, a másikon meg csak a szükséges lapokat töltheted ki. Pl. Én a modular módot választottam, mert nekem nincsenek gyerekeim se egyéb más tényezőt nem akartam.

Ha kiválasztottuk, akkor ismételten beírjuk az évszámot és weiter.

Mivel a Personaldaten már megvan, mert kitöltöttük, így az én esetemben már csak az Allgemein daten maradt, ahol a Inländische Arbeitgeberinnen/Arbeitgeber/Pensionsstellen : rubrikájához írtam egy 1-est (munkahelyek száma).

Ha kitöltöttünk mindent amit szerettünk volna, akkor van egy olyan, hogy "Vorberechnung" vagy valami ilyesmi, amire ha rákattintunk megnézhetjük mennyit kaphatunk vissza. (Az én esetemben 130 Eur körülit adott ki, de én tavaly keveset kerestem alig több, mint 2 ezret.)

Ééés végül ha biztosak vagyunk akkor elküldhetjük "ellenőrzésre" és ha mindent rendben találunk akkor küldik is a pénzt. (Munkatársaim akik éltek az adó-visszatérítés lehetőségével már mind megkapták)

Na ezt is megírtam. És most jöjjön az élet Bécsben.

Mondanom sem kell, hogy hiányoznak az otthoniak. Épp most töltöttem Bp.-en 4 napot-főleg a párommal- és láttam a helyzetet Bp.-en és észrevettem az alapvető hangulati és életminőségbeli különbségeket, amikről eddig is tudtam, de most még inkább láttam...

Azon gondolkoztunk, hogy valamit ki kéne találni, hogy közösen lakjunk. Talán félúton kéne egy lakást venni/bérelni? Megtehetnénk azt, lenne jövője az ötletnek? Fent tudnánk tartani az autó(ka)t? Egyáltalán mit tudnánk megvenni? Szóval álmodoztunk és szomorkodtunk, mert tudjuk, hogy nem engedhetjük meg magunknak egy lakást (ami normális közelségű helyen volna), se lakást, se telket ami útba esne. Nyilván mások is gondoltak már az összes ilyen opcióra, nemhiába van felvásárolva az összes olcsó előnyös ingatlan lehetőség.

Így leszállva a földre és szemügyrevéve az igazi lehetőségeinket a legjobb lehetőség a lakásbérlés volna Bécsben. Mert már legalább azt megtehetjük, hogy egy viszonylag olcsó-fenntartható bérlési lehetőségű lakást kivegyünk, és még a kauciót is ki tudjuk csengetni már. De ehhez az kéne, hogy a párom ebbe belemenjen. Azt mondta mindenképp vissza fog jönni dolgozni min.a nyárig, ha felveszik a fősulira, akkor is, mert velem szeretne lenni, és nem szeret a semmittevésben lógni. Beszélgettünk arról, hogy nem kell kidolgoznia a belét, bár ha gyűjteni jön ki mindenképp min. heti 40 órában fog dolgozni, ezt megmondta...

A lakásbérlés egyik hátulütője, hogy min. 1 évre-de inkább 3 évre adják ki, és hát nem szeretnék egyedül maradni egy lakásban, még ha találnék is 1 másik lányt akivel laknék, mert mégis csak drágább, mint a jelenlegi szobám, ami 1 év után 200 EUR/hó. Ahhoz hogy lakást megérje bérelni max. 400 EUR bérleti díjúnak kéne lennie, és persze "Tiererlaubt"-nak, mert a cicám jönne az fix.

Szóval nehéz, és most ebben a hónapban fogok nyelvvizsgázni, és félek tőle kicsit, mert 116 EUR volt és nem akarom elbukni, túl akarok esni rajta, hogy amint lehet jelentkezni a TU-ra egyből minden papírom meglegyen...

A barátommal még sok mindenről beszélgettünk. Például arról, ha nem sikerülne az egyetem akkor tetoválni megyek el, és azt mondta, akkor biztos, hogy ő is, és kitanulnánk és vállalkozók lennénk, és nyitnánk egy tetkószalont....Ez nagyon csábító, mert -elméletileg- elég jól keres, és kreatív, ami számunkra elég fontos, és egy hatalmas előnye van, hogy az ember nyugodtan kinézhet extrémen, hordhat tetkókat. És ez hatalmas szabadságot adna...

Szóval sok a gondolat, és nehéz a tett, de szépen sorban szerintem úgyis összejön valami, most mindketten úgy érezzük nincs rossz döntés-továbbtanulás terén.

Szólj hozzá!

Címkék: munka ausztria szállás távkapcsolat lakhatás kiadások Bécs wohnung Wien

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr147334888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása