HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Az első napok az egyetemen...

2015.10.03. 17:10 Akimboteen

Szóval visszaköltöztem és elkezdődött az egyetem.
Ezt a blogbejegyzést egyébként a gépemen írtam meg, ide csak bemásoltam, mivel újabban a WG-ben nincs net, vagy ha van az is max. a telefonos facebook üzengetésre jó. Tegnap volt egy pár óráig rendes internet, ezt kihasználva skypeolhattam végre-1 hét óta először-a barátommal. Ez azért is volt fontos, mert mivel ő is tanul meg én is,szinte soha nem tudtuk összeegyeztetni, hogy egy időben írjunk egymásnak. Internet is csak tegnap óta van (okt. 2.-a óta), azelőtt egyáltalán nem volt, úgyhogy emiatt 2-3x is a Mcdonaldsban ettem, hogy nyugodtan netezhessek ott-de ott is csak mobilon tudtam valamiért mert a gépemet nem engedte fel a netre a rendszer-, és egyszer még egy intenetkávézóban is fizettem egy órát (4,5EURÓT!!!), hogy beszélgethessek az otthoniakkal-szigorúan csak írásban-és megnézhessem az e-mailjeimet. Az internet olyannyira kell, hogy ott lehet felvenni a tantárgyakat, sőt az egyetemen vannak tesztek amiket interneten lehet csak megírni, nem beszélve az elektronikus tananyagról. A diákigazolványomat is csak 2 napja kaptam kézhez, mivel a francialány elfelejtette, hogy eltette a postát anno, amit még egy előző lakótárs adott neki, hogy tegye el nekem. De ahogy kérdezősködtem-főleg, hogy nem-e írtam el a lakcímünket-eszébe jutott, hogy lehet nála van...és nála volt és odaadta és nagyon boldog voltam, mert az a kártya az út az ingyen netezéshez az egyetemen.(De aztán kiderült, hogy nem, mert csak a martikelnummerel ellátott e-mail cím kell csak hozzá meg az ottani jelszó, de mind1.)
Szóval az első és második napon ügye "Orientierungslehrveranstaltungen"-nel kezdődött reggel 8-kor és délig tartott. Egyébként elég érdekes volt, kicsit féltem, hogy száraz lesz az előadás-hiszen MÉRNÖKI DOLGOKRÓL volt szó-, de igazából volt, hogy nevettem is, mert megértettem a viccet-pedig németül beszéltek és nem mindent értettem  meg 100 %-ig. Az volt az érdekes, hogy a különbözőféle rektorok mind más stílusban de nagyon érdekesen adták elő miről is szól a Tiefbau vagy a Hochbau stb. építőmérnök feladata. Sok érdekességet megtudtam amik például segítettek megérteni pl.: miért nem olyan tartósak a magyar utak, mint az osztrákok vagy németek.
Vagy ami nagyon tetszett, hogy már ki tudják mutatni a folyóból, annak összetételéből, hogy pontosan melyik wc-ben húztak le növényvédőszert. Ami hátborzongató ha belegondolunk, hogy mennyi minden kideríthető egy folyóból. Vannak óriási hangárokban kísérleti műhelyek, ahol mesterséges folyókat, áradásokat tudnak előállítani (és minderről persze mutattak képeket, videókat), vagy például az egyik épületük (kémia épület) úgy épült, hogy több energiát termel, mint amennyit fogyaszt...
Rengeteg érdekességet hallottam, és szerintem azért nem unatkoztam mint sokan mások (főleg osztrákok!), mert nekem nagyobb rálátásom van, hogy azok a dolgok milyen nagyszerűek, és előrehaladottak (Magyarországhoz képest ügye)...
A délutáni programok (Tutorokkal való órák) nem voltak olyan jók-vagyis hát a második napon úgy éreztem elásom magam-, mert a németnyelvtudásom még nem valami perfekt, és a beszédkészségem a Mo.-on töltött nyár alatt teljesen visszahúzódott a csigaházba.
Először is le kell írnom hogy kezdődött...
Az előadások előtt kaptunk egy laptoptáskát-amire a suli meg a szak neve volt írva-, amiben prospektus, jegyzettömb, toll, meg egy zöld térkép volt a suliról. (Legutóbbi mindenkinek más színű volt mert...--->) Az előadás végén bejöttek a ".BIZ" tagok (tutorok,jó sokan), és még beszéltek magukról, aztán kettesével feltartottak egy-egy táblát és szín szerint (vagyis én a zöld voltam) csoportosulni kellett. És utána fellépcsőztünk a nekünk szánt közös helységbe ahol körbe kellett ülnünk és "ismerkedős" játékokat játszottunk (pl.: kor szerint kellett egy sorba állni...(itt én voltam a 2. legidősebb). Aztán még körbevezettek a campusokon, könyvtár, menza stb.-ket megmutatták és elmondták mikre jók. Ez nagyon hasznos volt, mert így megtudtam pl.:, hogy hol kell megvenni a skriptumokat (Jegyzet-nek fordítanám, de olyan, mint valami munkafüzet), (már 2-t meg is vettem). A második napon is ez volt, mármint ismerkedős játék, itt már beszélni is kellett-pl.: párba kellett ülni és ismerkedni(volt 2 kötelező kérdés, hogy miért ezt a szakot választotta), aztán el kellett mondani az osztálynak, hogy a másik miért jött a szakra. Ez márcsak azért is volt kínos számomra kicsit, mert nagyon nagyon izgultam és alid bírtam gondolkodni, ezért kb. felolvastam (igen, jegyzeteltem csak én egyedül), amit leírtam. Sokan eleve olyan gimiből jöttek ahol már tanultak statikát, meg építéshez való fizikát, matekot...
De összesítve eddíg nagyon élvezem az egyetemi létet, és majd nyáron (ha eljutok odáig és nem bukok ki,) megpróbálok gyakorlatra menni, ahol fizetnek.

Szólj hozzá!

Címkék: internet ausztria egyetem Bécs TU wien

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr767886440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása