HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Sikerült!

2014.05.15. 18:22 Akimboteen

Éééés igen! Sikerült az interjú, és le kell azt írnom, hogy ha nem magolok be 1-2 konkrét mondatot, és interjú előtt otthon nem olvasok, ismétlek hangosan, akkor belegabalyodtam volna. Ezúttal  nem volt sok kérdés, bár ígyis kissé kínos volt, mert először nem tudta mit kérdezzen, és voltak kínos csendű köztesek, de végülis mondta, hogy ha elvállalom, akkor felvesz, és ez tuti. Kasszás leszek, júniusban, vagy a közepén kezdek, előtte 2 hét betanítás egy másik Mekiben. Még nem vagyok szerintem azon a nyelvi szinten, hogy kasszás legyek, de ő ezt nem tudja, és van időm rágyúrni a nyelvre. Ennek nagyon örülök, mert végre gördül az életem, kicsit előrébb haladtam.

Az Abendgymnasium-ba még nem jelentkezhetek-bár leveleztem a titkársággal, és mondták, hogy később is beadhatom a munkaszerződésemet, de nem tudok, -mert kiderült, hogy e-cardot csak munkaszerződéssel (és Meldezettellel) lehet igényelni (kivételek vannak, pl.: ha osztrák pasasnál vagyok feleség), és e-card is kell az Abendgimibe, nem jó az ideiglenes számom, mert az csak 6 számjegyű, és 10 kell, hogy legyen.

Ez az online jelentkezés hátránya. Csak remélni tudom, hogy lesz még időm jelentkezni. Ha nem akkor csúszok 1 félévet...

Egy kis személyes dolog magamról: Biztos furcsa lehet olvasni, hogy újra gimibe mennék, pedig egyébként átlag 4-es osztályzatú érettségim van...Csakhát én most kitűztem, hogy az orvoslás felé megyek tovább-állat vagy ember- és ahhoz meg biza vaskos kémia, biosz stb. kell. Abból meg nincs érettségim.

Megjegyzem egyébként nagyon rugalmas az itteni esti gimi. Olyan szempontból, hogy itt tantárgyanként jelentkezhetsz estire, vagy levelezőre, szóval elég szabados. És az órák 50%-án kell személyesen részt venni. Vannak alapvető tantárgyak: német, matek, angol, és egy választott élő idegen nyelv. Ezekből kell érettségizni, és ehhez jönnek a választottak ha az ember szeretne még valamiből.

A kötelező tantárgyakból-kivétel a választott nyelv-8 Modul van, vagyis 4 évesek. Bizonyos esetekben lehet rövidíteni rajtuk, ha csinálsz ott egy computeres tesztet, de azt hiszem ezt is csak akkor lehet, ha már tanultuk az adott tantárgyat egy másik iskolában. Talán pont a rugalmassága miatt kicsit bonyolultabb a rendszere, nemhiába kap mindenki egy személyes beszélgetésre időpontot, hogy át lehessen beszélni, hogy mire van szükség mi hogy lesz...

Szóval visszatérve az e-cardra, sajna azt csak a munkaszerződésem megléte után tudom megszerezni, ergo az estigimire jelentkezni. A tartózkodási engedélyt remélem jövő héten el tudjuk intézni zökkenőmentesen, és akkor a következő időpontban-május végén-az AMS-ben már megkérdezhetem/jelentkezhetek az ingyenes nyelviképzésre.

Remélem remekelni fogok a munkában, és nem fogok bénázni...

5 komment

Címkék: munka sikerült ams Bécs McDonalds e-card kasszás

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr826169963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisztián Böröcz 2016.01.06. 16:46:30

Üdv. Érdeklödnék,mekibe milyen kérdéseket tettek fel?

Akimboteen 2016.01.15. 21:21:59

@Krisztián Böröcz: Nos ay első helyen nagyjából csak azt nem kérdezték meg milyen bugyi van rajtam. (Szóval megkérdezték persze dolgoztam-e mekiben, mióta tanulom a németet, mi voltam előtte, hány éves vagyok szüleim foglalkozása, sőt azt is megkérdezték finoman célozgatva hogy mikor tervezek családot alapítani...)
Viszont a másik helyen meg kb. megkérdezték tudok-e németül, akarok-e dolgozni, és amit mindkettő helyen megkérdeztek, hogy mit tudnék ott csinálni-és erre az előre betanult szöveg ment, hogy vendégekkel törődni, takarítani, konyhában dolgozni a produkt előállításban, szóval ami a honlapjukon jelentkezésnél van teszt onnan kiírtam a válaszokat és bemagoltam.

Krisztián Böröcz 2016.01.16. 02:24:09

Rendben köszönöm a választ!

Krisztián Böröcz 2016.01.16. 02:24:53

Esetleg azt a tesztet be tudnád linkelni?

Akimboteen 2016.01.19. 14:58:23

Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista, hogy milyen munkakörök vannak. Kiválasztassz egyet, akkor be fog jönni egy térkép ahol kis "M" jelek jelzik hol vannak állásajánlatok. Ott mondjuk rákattintassz egyre (ha több helyre akarsz jelentkezni akkor többre, és akkor megint előugrik egy ablak ahol egy leírás van mit csinál a beosztott ebben a munkakörben), és itt alul lesz egy apply online now. És innentől kezdve jön a kérdőív-több oldalas-, amit sajnos minden alkalommal meg kell ismételned-a kitöltést-ahány helyre és munkakörre jelentkezel. Érdemes az indoklásokra (Hogy miért érzed odavalónak magad) írni, hogy pl.: jó csapatjátékos vagy, kedves, stb. Én nagyon sokat használtam a netet, pl.: rákerestem, hogy "motivationsbrief", és ott általában a német-osztrák oldalakon szép komplett mondatokat írtak le-és nyilván sokkal helyesebben, mint egy google fordító :)-csak nyilván bizonyos dolgokat átírtam rajta. Az elején sajna rá kell szánni az időt-napi több órát is akár- hogy egy rendesen megírt önéletrajzunk legyen, mosolygós fotóval. És mindig az adott munkakörhöz legyen írva az önéletrajzunk, tehát én pl.: nem írtam bele, hogy filmes végzetségem van amikor konyhai melót kerestem, mert az csak minusz pont úgymond :)
süti beállítások módosítása