HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Majdnem egy hónapja egyetemista...

2015.10.27. 22:01 Akimboteen

A tanév első hónapjában "kifutottam" a keretemből, több, mint 20 Eur-val (eddig, mert ügye még ez a hét beletartozik). Ehhez hozzátartozik, hogy sokat spórolhattam volna, ha nem 44 Eur-ért veszek egyszer buszjegyet haza, hanem online rendelem, illetve a 3 Skriptum-ot sem kalkuláltam bele a havi költségeimbe. De számoltam a kaját, és sokkal a kerethatáromon belül teljesítek eddig.

Anyu "előreutalta" a születésnapi pénzt, amiből kifizettem a fogorvosomat-letört a fogam pár hete-, és tankönyvet készülök venni rajta. (Legalább egyet.)

 Az egyetem legfőbb "tanulsága", a kapcsolatokat építeni kell. De igazából, ha az ember nem határolódik el a többitől, hanem nyitott (szóval nem is kell feltétlenül nyomulni és a másikon csüngni), akkor általában egy adott idő alatt legalább tanulótársakra lel.

A professzoroknak igaza volt, nem szabad azt csinálni, hogy "én akkor egyedül csinálok mindent", hanem sokkal jobb csapatban, mert sokszor időt, és energiát spórol meg, nem beszélve az esetleges csoportmeghívásokról, ahol tanácsot kérhetsz a matekkal kapcsolatban például.

Sokszor érzem úgy, hogy "hiányzik" a munka, maga a pénzkeresés, de gyorsan elhesegetem, mert tudom csak ürügynek használnám, hogy "nem volt időm tanulni mert dolgoztam" stb.

Arra is gondoltam, hogy a téli szünetben dolgozok, de mivel tavaly dolgoztam karácsonykor és borzasztó érzés volt, ezért már nagyon vágyom a hazai családi karácsonyozásra. Ezzel szemben nagyon nem vágyom a születésnapomon valamiért hazautazni, pedig pont az a "2. hét", amin látnánk egymást a párommal. Igazándiból vágyom arra, hogy ő jöjjön, és lehet azért nem akarok menni.

Szóval mostanra kezdem megérezni az egyetem ritmusát (de csak egy egészen kicsikét), és mééég mindig nagyon szeretek egyetemistáskodni.

---------------------

Útólag hozzáadott rész: Megvettem 4 könyvet, és majdnem 200 EUR volt összesen.

Szólj hozzá!

Címkék: német egyetem matek Bécs TU wien bauingenieurwesen

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr798027434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása