HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

2 hete az új lakásban

2014.07.20. 16:07 Akimboteen

Gyors összegzés: Átköltözésünk óta egyszer használtuk a mosókonyhát, ahol 2 nagyteljesítményű mosógép és egy szárító van. Egész napra megkaptuk a kulcsot, és sikerült kimosnunk. Ennek ellenére Magyarországon megrendeltünk egy mini mosógépet-ami alig nagyobb mint egy macska-hordozóláda, és centrifuga funkciója sincs-de azóta tudunk mosni a szobában is. Nem kell többé kézzel mosni, ami sokat segít a hétköznapokban...

A WG-ben nem sok részünk van. A héten én vagyok a konyhatisztaság felelős. Most egy svéd és egy franciával élünk együtt. Csak hébe-hóba futunk össze, főleg a konyhában. Míg a francia visszahúzódóbb, addíg a svéd eléggé kommunikatív.

Elküldtük Mo.-ra a TB lemondást, ami a barátomnál maga után vonta, hogy a NAV-nál is kijelentkezzen.

A legutóbbi alkalommal az egyetlen szabadnapomon elhoztam a cicámat-aki ördög rosszcsont mostanság-és a mini mosógépet. Az autohop.com segítségével olcsón megúsztam az utat.( 3500Ft)

És az életről.

Az ételre fordított kiadásunk lecsökkent maximum heti 20 EUR-ra, de inkább 10-re. Ugyanis nincs időnk kaját venni, a mai nap nagyjából arra van időnk, hogy felkeljünk, elkészüljünk és go melózni..és miért? Mert esti műszak. 20:30-tól ma reggel 5ig. Ami azt jelenti, hogy 3negyed hatra érünk haza, és lesz negyed nyolc, mire bedőlhetünk az ágyba, mire lefürdünk, és kimossuk a pólónkat. Mert másnap megint meló-vagyis aznap-és a meki spórol és nem ad túl sok váltóruhát. Barátomnak 1 egyenruhája van, és abban kell mennie. Nekem kettő van.

Már mire odaérünk biciklivel leizzadunk, és akkor átöltözni és egész nap a 60fokos zsíros klímában sürögni-forogni. Ráadásul a meki új promója olyan hullaszagú hogy az csak na.

Minden nap megy a hasunk, mert csak mekis kaját eszünk, mert arra nincs időnk, hogy egy kenyeret megvegyünk.

Napi egyszer eszünk, a munkaszünetünkben, abban a 30 percben ami semmire nem elég, csak hogy "zabálj", hogy egyáltalán egy burgert meg tudj enni. Néha sikerül akkor is ennünk, amikor hazamegyünk, de csak ha marad maradék zárás előtt.

Eltűntek az éjszakáink. Nappal megyünk dolgozni, nappal jövünk haza. Nincs éjszaka, a napjaink egybefolynak, a beosztást folyamatosan változtatják-most például elvettek egy szabadnapot, így most 6 napot tolok zsinorban, aztán 1 nap szabad, és 5-6 megint. Pedig szerződésileg 5-Tage munkahét van.

A plussz egy nap munkanapot annak tudom be, hogy múlt héten borzasztóan lebetegedtem. Belázasodtam és alig bírtam megmozdulni, nem beszélve arról hogy köhögőrohamaim voltak folyamatosan, és betelefonáltam, hogy nem tudok menni mert beteg vagyok. Vagy 30x elhangzott a scheisse a telefonba, aztán mondta, a főnök, hogy egy másik főnököt hívjak fel a másnappal kapcsolatba, hogy akkor tudok-e már menni. Nem telt bele egy percbe se, és visszahívott a MÁSIK főnök, aki mondta, hogy jól pihenjem ki magam, mert másnap be KELL mennem. Szóval betegen dolgoztam folyamatosan köhögtem...

És hadd mondjak valamit a mekis kajákról. Csak jusson eszébe a kedves fogyasztónak így nyáron, hogy ha melegben ácsorog, akkor az alapanyagok is melegben csücsülnek-mint a sajt, szószok-és mire a fagyi kijut a vevőig is megolvad. A dolgozók többsége a kézmosást messziről elkerüli wc-zés után (tudom, mert a felújítás miatt romok között van az új wc, és a legtöbben nem csukják be az ajtót, és úgy pisilnek).

A meki annyira spórolni kezdett, hogy a csomagolások még vékonyabbak lettek, így nem záródnak rendesen, mert meghajlanak, mindent jobban vizeznek spórolnak mindenen.

Szóval összegzés. Ha nagy ritkán adódik egy szabad nap annak úgy örülünk mint nyuszi a salátának, viszont másnap annyira nehéz végigtolni a munkanapot, hogy úgy érezzük lelépünk a nagyvilágba.

A meki munkaerő-hiánnyal küszködik, most tényleg mindenkit felvesz.

Mert mindenki nyaral, mindenkinek elege lesz így júli-augusztusra. És én is szomorú meg dühös szoktam lenni.

Szomorú, mert annyir jó frizurájú, kicsípett, szép ruhás nőt látok, és hiányzik, hogy én is kicsinosítsam magam, hogy megcsinálhassam a hajam-bár ez a rövid haj nem hagy túl sok lehetőséget-, és egyáltalán hiányzik a dreadem. Megtudták, hogy 22 vagyok, és megkérdezték mit keresek ott, miért nem bulizok? Erre nem mondtam semmit, mert tudom a választ, és bánt engem is, hogy érzem, hogy elmennek a fiatal éveim melózással. És telik az idő, és elmúlik.

Néztem másik meló után, de most nem találtam mást, és nem jó eléggé a németem másra. Csak remélni tudom, hogy kifizetnek. Mert a meki ezt is trükkösen csinálja. Egy általánosat fizet minden hónapban, és 3 havonta küldi-elméletileg- a túlórát és a többit.

 

1 komment

Címkék: munka német állás Bécs McDonalds wohngemeinschaft

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr456527001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baaden 2014.07.21. 23:28:15

Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok hasznosságot osztottál meg, köszi ;)
süti beállítások módosítása