HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Jelentkeztem, felvettek!

2015.09.04. 17:05 Akimboteen

Nos az a bizonyos "visszaigazoló lap" a napokban érkezett meg a bécsi lakcímemre, úgyhogy más se kellett felutaztam 2 napra Bécsbe, hogy jelentkezzek és befizessem a regisztrációs díjat (18,70 EUR).

A menete a következő volt:

Ügye volt egy online előjelentkezés még tavasz környékén, utána meg egy személyes jelentezésféle, aminél elvették a hitelesített érettségi másolatot, és mondták, hogy kb. min. 8 hét múlva küldik ki az igazoló lapot. Mondanom sem kell, hogy kb. utolsó pillanatban érkezett meg (szeptember 5-ig lehet jelentkezni).

Tehát elindultam a kis paksamétámmal (volt benne minden jó, érettségi, sequenznummer, banki papírjaim stb., csakhogy biztosra menjek). A sequenznummeremet kérték el és az igazoló lapot (amin az állt, hogy hiányzik a német tudásom ami nélkül nem kezdhetek neki). Mondtam is az ügyintézőnek, hogy van nyelvizsgám, mire mondta, hogy nem lényeges, anélkül is jó. (Erre megkérdeztem, hogy akkor kezdhetek ebben a szemeszterben? És azt felelte, hogy igen.)

Adott pár papírt meg mondott olyasmit, hogy ha kérdésem van az aulában adnak felvilágosítást.

Az aulában sokan voltak, és a felsőbb évesek szakra lebontva adtak tanácsot. (Nem mertem odamenni, de ami késik nem múlik.)

Szóval a többit másnap intéztem, mert én kis butus azt hittem a kassza azért van, hogy a regisztrációs díjat ott fizessük be, de nem, az csak utalással lehetséges, szóval elbattyogtam a legközelebbi bankba és elutaltam azt a 18,70 EUR-t (azzal a papírral ami előre ki van töltve és az ügyintéző adta).

Hogy ne legyek rest azért mégiscsak visszamentem az aulába és leültem a Bauingenieurwesen-es padhoz ahol közöltem, hogy először jövök egyetemre és hogy mondjon el mindent amit csak tud. (Valószínűleg nem én voltam az egyetlen aki úgy ült oda ezzel a szöveggel mert gördülékenyen egyből el is kezdte mondani a dolgokat.)

Szóval ő is adott 1-2 papírt meg egy mini füzetet amiben kb. tényleg MINDEN benne van (még térkép is van benne) ami csak az ember eszébe juthat. (Ösztöndíj programok, munkalehetőség, egészségügyi biztosítás stb.)

Szóval szépen megköszöntem és hazautaztam. Otthon aztán beregisztráltam (azzal a kóddal ami az ügyintézőtől kapott egyik papíron van), és elküldtem a diákigazolvány igénylő "lapot". Még kellett 3 napot várnom, amíg "megérkezett" hozzájuk a regisztrációs összeg így aktív hallgatóvá váltam. Ergo mostmár felvehetek tantárgyakat. Más kérdés, hogy egyenlőre csak egy matekelőkészítőt tudnék felvenni szeptemberre, amit most nem kezdhetek el egészségügyi okok miatt...

Szóval elég izgatott vagyok, ugyanakkor félek is, hogy nem tudok kellőképp felzárkózni időben matekból és németből, illetve persze, hogy nem jól veszem fel a tantárgyaimat vagy megbukok. Meg tartok attól, hogy nem fogom valami kellemesen megúszni a visszaköltözést.

Lesz persze ügyintézői marhaság (megint kijelentkezni az ORF-ből és jelenteni a NAV-nak stb.) ami min. 1 egész napomat elveszi majd és jó pár ezer Forintot, de legalább már diákjogviszonyban vagyok.

Szólj hozzá!

Címkék: egyetem wien Bécs Vienna TU wien bauingenieurwesen universität

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr897760868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása