HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Egy két tudnivaló az egyetemesdiről, ami nem egyértelmű elsőre...

2015.10.20. 15:29 Akimboteen

Hát üdvözlet neked kedves olvasó. E bejegyzés rövidebbnek ígérkezik az eddigieknél, de talán hasznosabb lesz, mint a km-es írásaim.

Megtudtam pár dolgot az egyetemi tanévekről, amik számomra nem voltak egyértelműek elsőre (úgymond minden nap tanulok valami újat), ezeket próbálom most egy csokorba szedni.

Ügye vannak a STEOP-os vizsgák, amiktől oly sokan rettegünk, hisz mi lesz HA megbukunk stb, és hogy már első félévben/évben kiszóródunk.

Nos kiderült az osztrák felsőoktatás közel sem olyan merev, mint amilyen Magyarországon egyébként megszokott.

Az egyik ilyen, hogy egyáltalán nem kötelező első félévben teljesíteni az adott tantárgyakat, és ezalatt nem azt értem, hogy nyugodtan bukdácsolhatunk, hanem, hogy nem is kötelező minden egyes "kötelező" tantárgyat felvenni az adott félévre. Az adott tanterv tényleg csak egy minta ami alapján ÉRDEMES haladni, de ha például nem tudunk ennyit összeegyeztetni, mondjuk a munkával, akkor persze meglehet azt csinálni másik évben is.

Mondok egy példát, ezt egy osztálytársam mondta. Egyik barátja olyan 10 Szemeszterrel végezte el a BA képzést (5év), és csak a legvégén csinálta meg a STEOP-os tárgyakat.

Aztán egy másik érdekesség-természetesen minden információ szaktársaimtól van-, hogy az is megesett, hogy egyikük egy héttel az MA diplomamunkája előtt adta be a BA diplomamunkáját, vagyis a mesterképzést úgy kezdte el, hogy még nem is volt BA diplomája.

Továbbá nálunk is pl.: Bauwirtschaft und Management órára több felsőbbéves bejár, mivel sokan hagyták a végére a jogi ügyek tanulmányozását, illetve egyik ismerősöm-magyar lány-épp a mesterképzését csinálja a BME-n és nálunk csak erre a Bauwirtschaftra jár be, mert a szaknyelvre van szüksége, illetve az egyetlen tantárgy amit nem fogadtak el.

Még további információk...

Ügye előző cikkemben megírtam milyen nehéz a matematika avatatlan szemeimnek, és bár jártam Auffrischungskursra, meg most az Aufbaukurs-t is felvettem, kezdem úgy érezni kicsit "túlszedtem" magam.

E kettő "mateksegéd" ingyenes kurzuson kívül kiderült adott egy fizetős matekkurzus is, ami konkrétan a heti "feladványokat" oldja meg és magyarázza meg (minden héten kapunk kb 8 feladatot, és meg kell csinálni amennyit csak tudunk, annyi pontot kapunk. Most például csak 4-et tudtam.). A matematikánál van egy pontrendszer/százalékolás, amennyit el kell érni, hogy átmenj, és ebbe ezek a heti feladványok is beletartoznak.

Egy tanárunk mondta, hogy ne a pontozás szerint tanuljunk, hanem ahogy érdekel minket úgy tanuljunk és ne elégedjünk meg azzal, hogy összegyűltek a pontjaink csak mert valami választott tantárgyat azért vettünk fel, hogy meglegyen a pont. És ez igaz olyan értelemben, hogy főleg az elején nagyon meg kell válogatni mit veszünk fel mert hirtelen túl nehéz lehet tartani a tempót...

+Info

A menzát kipróbáltam, és ettem egy kispohár levest és kisadag vegakaját-mert vega vagyok-és kb 5 EUR-t fizettem, ami számomra túl sok, hogy ott étkezzek, szóval ez annyiban is marad. Viszont elég változatos, és szerintem normál kategória.

Ennyi már, szép őszi napokat!

Szólj hozzá!

Címkék: egyetem tantárgyak TU wien steop

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr338006689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása