HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Végre ismét van internet...

2015.10.07. 01:23 Akimboteen

A tulaj beszerzett egy új routert (egy igazi kékszemű monstert), és most van internet. Nem akarom elkiabálni, de normális internet van. Szóval ma már idehaza is tudtam beszélgetni a barátommal-ügye többnyire éjszaka van "közös" időnk, amikor egyikünk sincs órán-, szóval eléggé nagy megkönnyebbülés. Meg az is, hogy az interneten lévő matek beadandó feladatokért nem kell már ott ücsörögni az Internetraumban, hanem haza tudok jönni itt kényelmesen lefürödve matekozgatni...és még a magyar matekfüzeteimet is lapozgathatom, hogy tudjam mi mi a németben. Hozzá kell tennem, hogy mielőtt megejtettem volna az első matekórámat az előttelévő napon az előre megvett Skriptumból a bevezetőrészt és az első "alapfogalmak" részt nekiültem kiszótárazni (kb. 200 szó volt), és megtanultam másnapra. (Így már értettem is valamit egyből.)

Járok matekfelfrissítő kurzusra is az egyetemen-mert ügye én már 5 éve nem használtam a matekot, konkrétan olyan dolgokat is elfelejtettem, hogy mennyi 7*8-, ahol már megvannak az első sikerélményeim. Igaz ma ehhez 10 oldalt írtam a füzetembe (online otthon gyakorolható feladatokból), amiből sikeresen megcsináltam kb. pont 10 feladatot. A végére azért hagytam abba mert már nem láttam a monitoron lévő számokat, meg egyáltalán kb. már meg voltam vakulva és a kezem is le akart szakadni a gyors írástól. Elszoktam ettől...

Szóval ez a frissítő kurzus csak 1 hét intenzív óralátogatás és gyakorlást takar (jövő hét hétfőig), ami ha azt vesszük, hogy az egész gimis anyagot átvesszük elég gyors tempó. De ha ezt tudom...Ezt gimiben is lehetett volna, és akkor a matekot max. 1 hónap alatt kivégeztük volna :D

Egyébként próbálom átgondolni a fontos dolgokat, amik mások segítségére lehetnek (értem itt az esetleges idetévedőket), mint például a Semesterkarte.

Na ezen elég sokat filóztam, hogy megvegyem-e vagy továbbra is biciklivel járjak be az egyetemre. Végül megvettem, mert nagyon lefárasztott a napi majdnem 2 óra tekerés, és az egyetemre beérve is már teljesen le voltam izzadva (és további kellemetlen tényező, hogy nem igazán használhatok izzadásgátlót, csak szagtalanító dezodort egészségügyi okokból). 75EUR volt, és kellett hozzá egy diákigazolványt mutatnom-martikellnummerrel- illetve további fontos, hogy Meldezettelt is vinni kellett, mert anélkül 150EUR. Én nem neten rendeltem, hanem elmentem a Landstrasse-i "irodába", ott kitöltöttem a kérdőívet, megmutattam a 2 dokumentumot és perkáltam a lóvét.

A héten hazalátogatok-hiányzik a párom, ő is hiányol, meg a cicám is depressziós lett-és sajnos 44 EUR-ért vettem jegyet oda-vissza, mivel az eurolines külföldön nem működteti a kedvezményeit, csakha Magyarországon veszed-talán még online lehetséges kedvezményesen, bár ebbe nem lennék olyan biztos-, hiába írták ki, hogy ISIC nemzetközi diákival lehet igénybevenni (kb. csak ezért igényeltem, szóval van is)...

A cicám több okból nem jött velem végül. A legfőbb ok, hogy féltem, hogy kiszökik, mert nem vigyáznának a lakótársaim eléggé minden egyes alkalommal amikor ki-be járkálnak a lakásba.

A mostani lakótársaim elég jófejek-kivéve az egy régebbi, mert ő nem takarít és koszol-, szóval ezt csak azért írom, hátha ez is fontos valakinek, hogy olvassa hogy változik a lakótárs felhozatal 1 év alatt/után.

Egyébként ami elég durva, hogy a havi 200 EUR amit kiadásra szántam-kaja stb.-, már szinte most teljesen elfogyott a semesterkarte, jegy, meg a skriptumok miatt. (Utóbbiból már 3 van, 2 matek, 1 Bauwirthschaft alias építési és gazdasági jog.)

Amúgy egészen nyugisan tűröm, szóval nem pánikolok, hogy pl.: egy majdnem 5 cm vastag A4-es méretű iratgyüjteményt kívülről be kell magolni (jog)...és mindezt NÉMETÜL...

Nem tudom hogy fogom ezt kivitelezni (ráadásul STEOPos), de valahogy nem stresszelek. Úgy érzem most a matekra kell koncentrálnom (ahol kb. minden héten "dogát" írunk).

Ezen a héten rengeteg matekom van kb...26 óra matek..ami azééért elég sok ha azt vesszük, hogy én a gimiben a heti 5 óra matekot soknak tartottam... De nem bánom.

Még mindig eléggé élvezem az egyetemi létet. Minden nap más ül mellettem, és valahogy mindig szóba elegyedek valakivel-és sokszor más kezdeményez-, így a németbeszéd gátlásom kicsit megkopott. Mondjuk sokat számított ebben, hogy idehaza azt a bizonyos 200 szót úgy tanultam meg, hogy hangosan felolvastam stb.

(Nem tudom írtam-e vagy érdekel-e bárkit is hogy hogy lehet gyorsan megtanulni egy rakás szót, de ha valakit érdekelne majd akkor leírom...)

Egyébként még nem vagyok hozzászokva, hogy az egyetemen alig vannak szünetek-bár jövő héten mintha több lenne-, és ha szünetek vannak akkor az vagy 10 perc, vagy több óra lyukas.

A 10 perces semmire nem jó. Pl.:a wc-k nem olyan gyakorisággal vannak az egyetemen (és anno az angewandten is megfigyeltem), hogy eljuss oda és el is intézd a kis (vagy ne adj isten nagy) dolgodat. Ha van emeletenként 1 wc akkor már sokat mondok (pedig az épület hatalmas és kész labirintus), van olyan emelet, ahol csak személyzeti wc van, szóval ha pisilni kell akkor fel is út le is út! ;D

Na ennyi volt mára...remek hajnali negyed 2, pedig éjfélkor ültem ide...még jó, hogy 6-kor kelek...

Szólj hozzá!

Címkék: honvágy eurolines egyetemi élet TU wien bauingenieurwesen semesterkarte

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr577917822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása