HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Jelentkezés a TU-Wien-re

2015.07.24. 01:19 Akimboteen

Nos azt kell mondjam, sikerült a nyelvvizsgám!

Volt egy 2 napos utam Bécsbe, hogy jelentkezzek a Technische Uni-ra, habár nem ment olyan gördülékenyen mint hittem, ugyanis nem tudtam egyből beiratkozni, hanem ki kellett töltenem: "Merkblatt zum Antragsformular"-t amiben a személyes adataim voltak, meg hogy melyik szakra óhajtok jelentkezni. És ennyi. Hiába vittem az érettségim hitelesített változatát és egy nyomtatott papírt a nyelvvizsgámról stb., nem kérték, csak megnézték a kitöltött formulart és mondták, hogy elbírálás után (ami 8 hét!-2 hónap) kiküldenek egy papírt (a bécsi lakcímemre,) amivel már jelentkezhetek ismét személyesen. Kicsit csalódott voltam, de így talán még lesz időm az évkezdés előtt visszamenni jelentkezni.

A német nyelvvel kapcsolatban kissé visszaesett a tudásom beszédben, de nyelvtanilag javultam.

Egyébként a WG-ben, ahol a szobámat kibéreltem áprilisig jelenleg "kurzfristig"-ű lakók laknak, amit nem tudtam, hogy az egyik "pár" (igazából 2 nagy korkülönbségű egyetemi hallgató) jóval idősebb korosztályból való. Mondjuk az egyik még belefér a 30-asba talán, de a másik kifejezetten 50 körüli legalább, és ráadásul egy szál pöcsben boxerban mászkál a lakásban ami alig takar bármit is. Szóval örülök, hogy nem ott töltöm a nyarat, és ez az eset ráébresztett a Wohngemeinschaft hátrányaira. És akkor még nem is szóltam mennyire brutál koszos a lakás. Úgy tűnik az emberek, ha csak 1-2 hónapot töltenek valahol, akkor inkább nem takarítanak, mondván kibírják a koszban, csakhogy nehogy véletlenül más után tegyenek-vegyenek.

Épp ezen okból arra gondoltam bérelnem kéne egy lakást, akár hosszabb időre (3 évre). Persze olcsón nagyon nehéz találni ami ráadásul normál közelségben van, elfogad háziállatot stb. És a kaució is elég magas ezeknél, általában 1500-2500 is van néhol.

Beszéltem az egyik cseh lánnyal akivel jóban vagyok. Ő a jogira jelentkezett (Uni Wien), és nála nem volt olyan, mint nálam, ilyen elbírálási idő, csak beiratkozott és már diák is. Jelenleg a mekiben dolgozik teljes-munkaidőben, de mondta, hogy át fogja kérni magát geringfügig-re (alkalmi), heti 10 órára. Kérdeztem azzal mennyit keres. (Kb. 300 EUR-t) Amiből neki lejön 260 rezsire, marad 40 EUR-ja. Mondta, hogy az neki elég kajára havonta. Itt felhívtam a figyelmét arra, hogy főleg nőknek vannak egyébb plussz költségek is. Mire már bólogatva felelte is, hogy igen tudja, ezért fog eleinte támogatást kapni a szüleitől, de idővel keres "valami takarítós munkát heti 1 alkalomra", és akkor már nem kell a szüleire támaszkodnia. Az ő példájából én is merítettem, így én is valami hasonlót tervezek csinálni (1-2 geringfügig állásnál nem többet). Nekem 200 lesz a lakbérem/hó, vagyis ha 300-at keresnék marad 100 kajára és miegymásra. (azt tekintve, hogy van egy cicám akinek olyan havi 30 EUR az eltartása), szóval kajára és tisztasági dolgokra (+utazásra) maradna 70. Ez egyébként nekem nem lenne elég-szerintem Neki sem elég havi 40 EUR, ott valamit nagyon elszámolt-, mert eleve 2 naponta csináltam egy napi bevásárlást és az 10-15 EUR volt, és ezekben gyümölcsök és a leg leg leglegolcsóbb dolgok voltak, és még Mo.-ról hozott zacskós levesem is volt, hogy néha azt egyem ha spórolok.

Tehát a havi 5-600 EUR kell a megélhetéshez. Jó ha az ember kevesebből kijön, akkor félreteszi, de akkor is kell "just in case".

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria továbbtanulás Bécs billig McDonalds wohngemeinschaft

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr417651002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása