HTML

Tanulás és munka Ausztriában

Friss topikok

  • Akimboteen: Felmész a mcdonalds.at-ra, ott a karriere fülre és aztán a freie Stellen-re. Akkor kijön egy lista... (2016.01.19. 14:58) Sikerült!
  • Akimboteen: Körülbelül 2 hétig tartottam ki igazán, szóval mindent átszámoltam, átgondoltam, és sok mindenre r... (2015.11.30. 12:03) Nem a pénz boldogít...
  • Baaden: Végigolvastam, ügyesek vagytok, gratula! Mi is ugyanebben a cipőben járunk most, szóval sok haszno... (2014.07.21. 23:28) 2 hete az új lakásban
  • Akimboteen: Szia, sajnálom, hogy nem tudtam visszaírni, sajnos június utolsó felében nagyon takarékoskodnunk k... (2014.07.03. 10:53) Egy hónapja

Az a fránya matek

2015.10.08. 18:52 Akimboteen

Már második napja, hogy nem is olyan happyk a napjaim. Az oka: matematika. A furcs az, hogy nem az alap matekkal van bajom, hanem az "Auffrischung" matekkal, ami arról szól, hogy az érettségis matekot átismételjük. Na már most legalább 2. napja vesszük a vektorokat és nem értem. És csak ülök a több órás előadáson/ gyakorlaton és masszívan körmölök, és nincs időm még elgondolkodni se, hogy hova dobjam a füzetemet mérgemben.

Talán csak azért nem értem, mert a magyarázatot németül darálják el-nem hiába használtam ezt a szót-, és az első két mondat után lefárad az agyam és több percek telnek el úgy, hogy nem fordítja az agyam amit mondanak.

Talán azért van, mert minden nap reggel 8ra kell odamenni-ami inkább min. fél 8 ha nem a lépcsőn akarok ülni-, és ma már annyira nehezen ment a felkelés, hogy "csak" kezdés előtt 10 perccel értem be. Persze helyem nem volt, szóval a lépcsőn jegyzeteltem még 20-30 hallgatótársammal egyetemben. (Kb.: 300-an vagyunk elsőévesek.)

Átlagban éjfél után-de inkább hajnali egy után-szoktam lefeküdni, mert annyira nincs időm. (Igen lehet mondani, hogy valamit nem jól csinálok.) Napközben az egyetemen sem. Már értem miért kb. mindenki vékony a szakunkon. Folyamatosan tanulni kell-de tényleg nagyon sokat-pont emiatt az embernek szinte semmire nincs ideje...

Az egyetemen egyébként baromira nehezemre esik órákig ülni-konkrétan már a 2. óra után úgy érzem kilyukad a "seggpárnám"-, mert annyira fáj. Először csak elzsibbad aztán a medencecsont olyannyira nyomja a széket, hogy olyan érzés, mintha átlyukadna a bőröm. Tudom "á csak túlzok, elkényeztetett vagyok", de tényleg így érzem.

És még mindig nagyon hálás vagyok, hogy az egyetemre járhatok-még akkor is ha megdolgoztam érte (és igen adott anyu pénzt, de anélkül is ez lenne a helyzet)-mert tudom sokaknak nem adatott meg a lehetőség, de még mindig úgy érzem, hogy mindenki el tudja érni a "jómódú-szintet" (és én nem tartom magam annak, mert nagyon próbálok spórolni), csak attól függően, hogy minnél kevesebb vagyonnal kezdi valaki, annál több ideig tarthat a jobb létet elérni...

Hogy hasznos is legyen ez a cikk:

A TU-n megeshet, hogy a beiratkozásnál, amikor postán kiküldik azt a papírt amivel jelentkezni kell, ráírják, hogy kiegészítő vizsgát kell tenni ábrázoló geometriából. (Darstellende Geometry)

Én kerestem, hogy hol van a TISS rendszeren (a TU azon honlapja, ahol tantárgyakat lehet fel-le venni-adni), de nem találtam meg a szakomhoz valót, úgyhogy ma a .biz-től megkérdeztem és segítettek, továbbá elhoztam egy "segély/családi pótlék" kérdőívet is. Több fajta segély/ösztöndíj van, ezt igazából úgyis elmondják az egyetemen ha valakinek szüksége lenne rá (mer csak egyetem mellett lehet igénybe venni), szóval ezt nem részletezem.

Egyetemenként szakonként vannak hát hogy fordíthatnám...diákönkormányzatok? Szóval ahol idősebb diákok segítenek készséggel. Van klubbhelységünk is 2, szóval tényleg az egyetem amit kínál valami elképeztő, majdhogynem Hogwarts-os... Mondhatni mindent biztosít, hogy nyugodtan tudj tanulni. Még a megélhetésedet is fizetheti (ösztöndíj/segély formájában), ha tényleg nem tudod finanszírozni, és tényleg tanulsz.

Tudom mostanság sok az "üres" fecsegés, több a személyes élménybeszámoló, mint a tárgyilagos hasznos információt nyújtó cikkejem, de nézzétek el nekem.

Szólj hozzá!

Címkék: német matek vektor TU wien ábrázoló geometria

A bejegyzés trackback címe:

https://ausztriaielet.blog.hu/api/trackback/id/tr727950710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása